Leestijd: 2 minuten

Doe mee met de 'Investeer in ruimte' campagne

#investeerinruimte

4 Augustus 2020

De oplossingen voor het woningtekort in Nederland hebben een overkoepelend kenmerk: er is ruimte nodig. Financiële ruimte (voor starters en woningcorporaties), juridische ruimte (regels om ruimte te maken voor nieuwe projecten) en fysieke ruimte (om locaties te ontwikkelen). En - niet onbelangrijk - woon- en leefruimte voor iedereen die een woning nodig heeft. De overheid kan op elke mogelijke manier helpen door te investeren in die ruimte. Met geld, met tijd, met aandacht, met regelgeving. Hiermee kunnen we samen het woningtekort oplossen en toekomstbestendig doorbouwen aan Nederland. Want investeren in ruimte is goed voor Nederland, voor de economie, voor ons allemaal. #investeerinruimte

Deze boodschap delen wij graag ter ondersteuning van onze gezamenlijke lobby met betrekking tot de woningbouw in aanloop naar Prinsjesdag. Vanaf vandaag lanceren we daarom de social media campagne ‘Investeer in ruimte’. De campagne is ontwikkeld in opdracht van Bouwend Nederland, in samenwerking met NVB-Bouw, NEPROM, Techniek Nederland, Aedes, NVM en Vereniging Eigen Huis. Voor deze campagne zal NVB-Bouw de campagnevideo en de bijbehorende afbeeldingen delen via de website, Twitter en LinkedIn. Ook zullen we gebruikmaken van de hashtag #investeerinruimte en de landingspagina investeerinruimte.nl. Op deze pagina kun je tevens meer informatie vinden over de ‘Investeer in ruimte’ campagne.

De campagne duurt van 4 tot en met 14 augustus.

Doe mee en deel de video!

Via deze link kom je in de toolbox en vind je alles wat je nodig hebt om onze campagne op social media kracht bij te zetten. We hebben voor deze week, 4 tot en met 7 augustus, voor LinkedIn en Twitter een video gemaakt die je kunt downloaden. Gebruik je LinkedIn Stories? Dan hebben we een LinkedIn Story voor je klaargezet die uit twee delen bestaat (deel één en deel twee) en je kan publiceren.

Ook vind je bijschriften en afbeeldingen die je in de week van 10 tot en met 14 augustus kan gebruiken, want je wilt toch ook dat Nederland zichzelf uit de crisis investeert? Plaats bij je berichten de hashtag #investeerinruimte, zodat we samen voor een zo groot mogelijke impact zorgen.