Leestijd: 2 minuten

Coen van Rooyen volgt Nico Rietdijk op als directeur bij NVB

5 Februari 2019

Het bestuur van NVB heeft besloten om Coen van Rooyen (36) per 1 juli 2019 te benoemen tot directeur van NVB. Daarmee volgt hij Nico Rietdijk (66) op. Nico zal zich vanaf dat moment  hoofdzakelijk gaan bezighouden met het overdragen van zijn kennis. Op 1 maart 2020 gaat Nico met pensioen. De ruime overgangsperiode moet zorgen voor een vlekkeloze transitie en het borgen van de woningmarktexpertise van NVB.

Coen van Rooyen werkt sinds 2011 als jurist bij de brancheorganisatie. NVB is er trots op dat een getalenteerde medewerker vanuit de eigen organisatie de rol van algemeen directeur gaat overnemen. Voorzitter Piet Adema: “We hebben Coen in de afgelopen 8 jaar leren kennen als een man met veel kennis van de woningmarkt en een doortastend jurist. Hij kent de leden en weet goed wat er bij hen leeft. Hij is in staat om de problemen waar onze leden tegenaan lopen bij de juiste stakeholders onder de aandacht te brengen. De komende periode richten we ons op een vlekkeloze overdracht, zodat we in maart 2020 met een gerust hart afscheid kunnen nemen van Nico Rietdijk. We zien de toekomst, waarin NVB zich verder zal versterken, daarom met vertrouwen tegemoet.”

Coen van Rooyen

“Ik heb er veel zin in om samen met het team én de leden NVB verder te ontwikkelen”, aldus Coen van Rooyen. “De afgelopen jaren hebben we onder leiding van Nico een mooie ontwikkeling doorgemaakt. We hebben een sterk team en zijn daarbij uitgegroeid tot een professionele brancheorganisatie. Het persoonlijke contact dat wij met elk individueel lid hebben is echt uniek. Juist hierdoor kan onze ledenservice ook altijd snel en efficiënt zijn. Wij bieden de leden graag up to date marktkennis, inspiratie, een ijzersterk netwerk en in-company bijspijkersessies. Voor mij persoonlijk zal het uiteraard wennen zijn om na zoveel jaar met Nico te hebben opgetrokken, zonder hem door te gaan.”

Om de organisatie ruim baan te geven de transitie naar de toekomst in te gaan, heeft Nico Rietdijk het bestuur al begin 2018 laten weten nog voor zijn pensioendatum de eindverantwoordelijkheid en algehele leiding van het bureau over te willen dragen aan een opvolger. “Inmiddels heb ik dertig fantastische jaren bij NVB erop zitten. Nu het weer goed gaat met de bouwsector is dit hét natuurlijke moment om het stokje over te dragen aan de nieuwe generatie en zal ik in de rol van directeur marktzaken de maanden vanaf 1 juli 2019 gebruiken om de kennis uit mijn jarenlange ervaring over te dragen”, licht Rietdijk zelf zijn stap toe. Volgens hem staat de professionaliteit van Coen van Rooyen borg voor een uitstekende nieuwe directeur.

Het NVB-bestuur respecteert bij monde van Piet Adema de stap van Rietdijk: “Het is een teken van kracht dat Nico op tijd werkt aan zijn opvolging en het borgen van zijn kennis. NVB, maar ook de hele woningbouwsector heeft veel aan hem te danken. Hij heeft NVB gezicht gegeven en heeft met zijn kennis, netwerk en ervaring onze leden grote diensten bewezen. Het spreekt voor zich dat we te zijner tijd op gepaste wijze van Nico afscheid gaan nemen.”