Leestijd: 1 minuut

Coen van Rooyen begonnen als nieuwe directeur van NVB

1 Juli 2019

Op maandag 1 juli 2019 is Coen van Rooyen officieel begonnen als algemeen directeur van NVB Vereniging voor ontwikkelaars en bouwondernemers. Hij volgt Nico Rietdijk op, die per 1 maart 2020 met pensioen gaat. Coen van Rooyen was al jurist bij NVB en zal zijn directeurstaken combineren met zijn juridische discipline.

Tijdens het NVB Topdebat op 1 juli jongstleden in Maarssen, gaf Coen van Rooyen in zijn openingswoord aan enorm trots te zijn om aan het roer te mogen staan van de branchevereniging. “Er is momenteel veel gaande op de woningmarkt, getuige ook het onderwerp van dit topdebat: het tekort aan betaalbare woningen voor de middeninkomens. Tegelijkertijd hebben we ook te maken met het tekort aan handjes in de bouw. Binnen dit dynamische speelveld behartigen wij de belangen van onze leden en bieden wij up-to-date marktkennis, inspiratie en een ijzersterk netwerk.”

“NVB is inmiddels uitgegroeid tot een professionele brancheorganisatie met een sterk team.” “En natuurlijk de leukste leden”, voegt Van Rooyen er met een knipoog aan toe. Om op een serieuze toon te vervolgen: “Onze achterban bestaat stuk voor stuk uit slimme mensen met een flinke dosis lef. Vanuit overtuiging en maatschappelijke betrokkenheid creëren zij voor mensen een thuis en bieden zij werkgelegenheid aan de lokale bevolking. Ik heb er veel zin in om samen met ons team én de leden NVB verder te ontwikkelen.”

“We hebben Coen in de afgelopen jaren leren kennen als een man met veel kennis van de woningmarkt en een doortastend jurist. Hij kent de leden en weet goed wat er bij hen leeft”, aldus NVB-voorzitter Piet Adema. “De komende periode richten we ons op een vlekkeloze overdracht, zodat we in maart 2020 met een gerust hart afscheid kunnen nemen van Nico Rietdijk.”